Ερωτηθείσα από δημοσιογράφους σχετικά με τις δηλώσεις του Αντιπεριφερειάρχη
Κεντρικής Μακεδονίας για τις πρόσφατες
εξελίξεις που προέκυψαν στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών, η Υφυπουργός
Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εύη Χριστοφιλοπούλου,
τόνισε ότι:
«Η εξυπηρέτηση των
πολιτών αποτελεί προμετωπίδα του μεταρρυθμιστικού έργου του ΥΔΜΗΔ και η
“Διαύγεια”, ένας θεσμός δημοκρατίας που από το 2010 αποτελεί πυλώνα διαφάνειας
στην υπηρεσία των πολιτών, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο προς αυτή την
κατεύθυνση.
Πριν έναν, περίπου, χρόνο
θωρακίσαμε θεσμικά τη “Διαύγεια” και πλέον αποτελεί νόμο του κράτους ότι “κάθε πράξη, αποκτά ισχύ μόνο μέσω της
ανάρτησής της στη Διαύγεια και το αναρτημένο έγγραφο υπερισχύει έναντι των
υπολοίπων εκδόσεων της πράξης”.
Επομένως θεωρούμε ατυχές
το να επιρρίπτονται ευθύνες στο ΥΔΜΗΔ για τη χαρακτηριστική αμέλεια των
υπηρεσιών που, αντίθετα σε ότι ορίζει η νομοθεσία, καθυστέρησαν την ανάρτηση αποφάσεων πληρωμών προς τους ιδιοκτήτες
λεωφορείων που υλοποιούν τη μεταφορά μαθητών στην Κεντρική Μακεδονία.
Το ΥΔΜΗΔ συνεργάζεται με
το Υπουργείο Οικονομικών προς την κατεύθυνση άμεσης λύσης για τη μεταφορά των
μαθητών και τη καταβολή των δεδουλευμένων στους μεταφορείς, με σεβασμό στις
αρχές της διαφάνειας και της νομιμότητας.
Ωστόσο δεν προτιθέμεθα να
καλύπτουμε την ολιγωρία των αρμόδιων φορέων κάθε φορά με την καταστρατήγηση του
θεσμού της “Διαύγειας”. Πολύ περισσότερο τη στιγμή που με πρωτοβουλία της
παρούσας πολιτικής ηγεσίας του ΥΔΜΗΔ η “Διαύγεια” ενισχύθηκε σημαντικά σε
θεσμικό, οργανωτικό και επιχειρησιακό επίπεδο».